Urusan Alahan bermusim Dengan Vitamin dan Tambahan

Urusan Alahan bermusim Dengan Vitamin dan Tambahan

Penghidap alergi bermusim mungkin mendapati diri mereka mengambil antihistamin, menggunakan semburan alahan hidung dan juga inhaler asma agak kerap. Ramai orang telah menjadi bimbang tentang mengambil begitu banyak ubat-ubatan semasa musim alergi bahawa mereka mula mencari alternatif yang lebih semula jadi.

Hal ini terutama berlaku untuk penghidap alergi yang bosan dengan kesan-kesan sampingan ubat-ubatan alergi. Ramai pengguna mengalami mulut kering, keletihan, sakit kepala dan kerengsaan. Bagi seseorang yang memerlukan sesuatu setiap hari, kesan sampingan ini mengganggu hanya boleh diterima. Antara kesan-kesan sampingan juga boleh jadi berbahaya atau mengancam nyawa. Kesan sampingan yang berbahaya termasuk tekanan darah tinggi, ritma jantung yang tidak normal atau berdebar-debar, reaksi alahan dan gangguan darah dan hati.

Terdapat beberapa antihistamin semulajadi yang berkesan seperti di kaunter dan preskripsi antihistamin, tetapi mempunyai sangat sedikit, jika ada, kesan sampingan negatif. Sumber utama melegakan alahan semula jadi adalah vitamin C. Tambahan yang juga sangat berkesan termasuk teh hijau, ekstrak biji anggur, pycnogenol dan asid Pantothenic.

Asid Pantothenic adalah vitamin B-5. Ia amat berkesan untuk mereka yang kronik mengalami alahan hidung atau rinitis alergi. Ia boleh menawarkan kelegaan ketara dalam masa sepuluh minit dan terus menindas batuk dan lendir rembesan sehingga dua belas jam.

Teh hijau mempunyai sebatian yang menghalang reseptor histamin, yang bertindak sama seperti yang ke antihistamin kaunter. Teh hijau mempunyai banyak manfaat kesihatan melebihi mengurangkan alahan. Sebatian dalam teh hijau dipercayai untuk menghalang pertumbuhan sel-sel kanser, menurunkan kadar kolesterol total dan meningkatkan nisbah kolesterol baik untuk kolesterol tidak baik.

Ekstrak biji anggur dan pycnogenol mempunyai sebatian serupa dengan teh hijau, yang dikenali sebagai bioflavonoids. Bioflavonoids adalah tumbuhan yang diperolehi antioksidan yang mempunyai banyak manfaat kesihatan. Bioflavonoids berbeza berkelakuan berbeza dalam badan. Hijau bioflavonoid teh mempunyai sifat antihistamin kerana ia menghalang reseptor histamin. Ekstrak biji anggur dan pycnogenol tidak menghalang reseptor, tetapi menghalang pengeluaran sel histamin sehingga tujuh puluh peratus. Mereka adalah sumber yang sangat baik alahan melegakan gejala dan juga boleh membantu melindungi anda daripada penyakit jantung dan tekanan darah tinggi.

Vitamin C telah pencegahan penyakit yang paling dihormati dan rawatan tambahan untuk tahun. Ia kini membuat jalan ke bahagian atas senarai rawatan alahan juga. Vitamin C sangat mengurangkan jumlah pengeluaran histamin dalam badan. Sehinggakan, bahawa serangan akut, seperti asma, kejutan anaphylactic, reaksi alahan terhadap sengatan dan gigitan, antara syarat-syarat yang mengancam nyawa yang lain, boleh dirawat dengan vitamin C semasa anda mendapatkan keadaan perubatan. Vitamin C melambatkan mengancam nyawa reaksi alahan dan boleh membeli masa yang berharga ketika mencari bantuan.

Vitamin C juga sangat membantu dalam merawat alahan bermusim. Bukan sahaja ia hampir menghentikan pengeluaran histamin, tetapi ia juga membantu untuk memecahkan dan menghilangkan histamin yang dilepaskan, memberikan dua punch-alergi melawan kuasa. Ia tidak berhenti di sini; vitamin C tambahan mengurangkan keradangan seluruh badan anda. Ini sangat bermanfaat, bukan sahaja untuk kesihatan anda secara keseluruhan, tetapi untuk asma atau penghidap alergi pernafasan. Mengekalkan saluran udara terbuka dengan dos harian vitamin C telah menunjukkan untuk mengurangkan serangan alergi dan asma.

Menggunakan vitamin dan makanan tambahan untuk merawat gejala alahan anda boleh mempunyai banyak manfaat kesihatan di atas melegakan gejala alahan. Plus, mereka biasanya jauh lebih murah daripada ubat-ubatan biasa. Gejala alahan kadang-kadang boleh dianggap sebagai tanda keadaan yang lain, jadi pastikan bahawa anda mempunyai diagnosis alahan rasmi dan nasihat doktor sebelum memulakan regimen vitamin dan makanan tambahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar