Mengapa Anak Anda adalah Hyperactive - Program Feingold Penuh

Mengapa Anak Anda adalah Hyperactive - Program Feingold Penuh

Jika anda merupakan ibu bapa dengan seorang kanak-kanak hiperaktif, atau anda tahu seseorang yang mempunyai satu, maka anda tahu bagaimana sukar atau tertekan ia boleh. Memandangkan bahawa terdapat beratus-ratus "penawar" untuk ADHD atau hiperaktif, maka kebanyakan ibu bapa tidak perlu bimbang. Walau bagaimanapun, kita harus ingat bahawa kebanyakan rawatan melibatkan ubat-ubatan yang pelbagai jenis. Mengapa tidak mengambil cara yang lebih semula jadi dalam merawat hiperaktif pada anak anda?

Program Feingold dinamakan sempena Dr. Benjamin Feingold. Doktor percaya bahawa menghapuskan makanan tertentu daripada diet kanak-kanak banyak boleh membantu dalam merawat hiperaktif. Program ini mungkin kedengaran mudah, tetapi dalam amalan, ia boleh menjadi sangat sukar untuk diikuti. Hanya ada dua peringkat dalam program ini. Mereka adalah seperti berikut:

Satu Peringkat - Pada peringkat ini, perisa, warna, bahan pengawet, dan pemanis tiruan sintetik dikeluarkan dari diet. Salisilat, seperti aspirin, sebagai contoh, tidak boleh diberikan kepada kanak-kanak itu juga. Menurut Dr. Feingold, produk-produk ini mempunyai kesan yang buruk, dan benar-benar boleh menjadi punca atau pencetus hiperaktif kanak-kanak.
Peringkat Kedua - Di peringkat ini, beberapa produk boleh diperkenalkan semula, tetapi dipantau dengan teliti untuk melihat jika mereka mempunyai kesan buruk ke atas kanak-kanak itu.

Yang mungkin bunyi sangat mudah, tetapi sebenarnya tidak. Untuk memastikan bahawa penyingkiran produk tertentu membantu merawat hiperaktif, ibu bapa atau penjaga kanak-kanak perlu sentiasa menyimpan jurnal di mana mereka boleh merakam produk-produk yang dikeluarkan atau diperkenalkan semula. Tingkah laku kanak-kanak itu juga perlu dipantau dengan teliti dapat membezakan jika penyingkiran atau pengenalan semula produk makanan tertentu sebenarnya mempunyai kesan. Program Feingold tidak bunyi seperti banyak kerja. Tetapi keindahan itu adalah bahawa ia adalah semula jadi. Pada masa yang sama, kebanyakan produk-produk yang terhad dalam produk fakta yang berbahaya kepada kesihatan anak anda, di tempat pertama.

Teruskan membaca tentang program Feingold penuh dan mencubanya. Ia hanya mungkin menjadi jawapan untuk anda dan anak anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar