Menghilangkan Jangkitan Yis - 5 Tips Untuk Pencegahan

Menghilangkan Jangkitan Yis - 5 Tips Untuk Pencegahan

Sesetengah wanita berada dalam keadaan memalukan baik apabila mereka mempunyai beberapa masalah badan yang tidak boleh dibincangkan secara terbuka dengan orang lain. Dalam kategori ini, mempunyai apa-apa masalah di kawasan faraj adalah benar-benar menjengkelkan untuk mana-mana wanita. Perkara yang membimbangkan ialah ramai daripada mereka tidak tahu apa yang perlu dilakukan dan bagaimana untuk menghilangkan jangkitan yis yang telah dibangunkan di luar pengetahuan.

Terdapat satu laporan statistik yang tujuh puluh peratus daripada wanita yang mengalami penyakit rahsia ini yang mereka tidak boleh berkongsi dengan orang lain seperti mana-mana isu lain. Sebagai perkara fakta, faraj gejala jangkitan yis boleh memberi kesan yang teruk pada tubuh wanita dan juga fikiran.

Dia mungkin berasa tertekan dari segi psikologi dengan keadaan menyedihkan beliau penyakit rahsia. Gatal-gatal dan membakar sensasi membuat sukar untuk dihadam keadaan dan menikmati perkara-perkara seperti orang lain melakukannya tanpa masalah ini. Tambahan pula, kesakitan semasa keintiman apa-apa bentuk di atas katil dengan suami beliau benar-benar mengalami mengerikan. Jadi apakah nasib seorang wanita yang mempunyai tanda-tanda jangkitan yis?

Ia adalah disebabkan oleh kulat daripada genus yang dipanggil Candida. Walaupun Candida dianggap sebagai faktor utama yang menyebabkan penyakit itu, terdapat pelbagai faktor-faktor lain peranan yang berkaitan dengan masalah ini. Laporan penyelidikan yang diterbitkan pada ayat-ayat ini mendakwa bahawa terdapat kira-kira dua puluh lima spesies yang menyebabkan jangkitan manusia. Jadi ia memerlukan perbincangan terperinci mengenai serangan kulat. Berikut adalah beberapa cadangan untuk mencegah dan menghilangkan jangkitan yis.

1. Menggunakan berkesan penawar jangkitan semulajadi yang tanpa kesan sampingan sentiasa selamat. Yogurt, bawang putih dan cuka epal cider adalah sebahagian daripada bahan-bahan perubatan yang membantu jangkitan yis menyembuhkan. Terdapat minuman ubatan yang boleh diberikan sebelum makan anda.

2. Ia akan selamat bahawa anda memakai pakaian saiz percuma sahaja. Pakaian yang ketat mungkin untuk memastikan kawasan faraj lembap kerana yang jangkitan berkembang. Dalam hal ini, pakaian kapas boleh menjadi lebih baik daripada pakaian sintetik berasaskan dalam menyerap kelembapan dan mengekalkan kering.

3. menggunakan apa-apa wangi di dalam dan di sekeliling faraj anda harus dielakkan. Malah, douches wangi dan tuala wanita yang memberi kesan kepada keasidan dan kealkalian dikenali sebagai keseimbangan PH vagina. Untuk faraj menyembuhkan jangkitan yis, anda tidak perlu membenarkan apa-apa untuk Candida albicans tumbuh tidak terkawal.

4. Menjaga faraj anda dan juga kelangkang benar-benar bersih dan kebersihan adalah penting dalam mencegah jangkitan kulit. Memakai seluar dalam yang diperbuat daripada kapas membantu menjaga kawasan boleh menginap dengan percuma.

5. kebimbangan anda mengenai perkara seks mempunyai peranan penting dalam mengelakkan jangkitan yis berkembang. Mengikut jantina, penyakit yang akan mudah dipindahkan dari sama ada satu kepada yang lain dalam kehidupan keluarga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar