Di mana Adakah Minyak Tea Tree Datang Dari dan Apa yang Boleh Lakukan?

Di mana Adakah Minyak Tea Tree Datang Dari dan Apa yang Boleh Lakukan?

Teh minyak, yang pergi oleh minyak pati sinonim pokok teh, berasal dari tumbuhan yang dikenali dengan nama botani Latin Melaleuca alternifolia. Walaupun pokok malar hijau, yang juga boleh tumbuh pokok renek tinggi, berasal dari bahagian-bahagian yang cerah dan lembap Australia dan menghasilkan daun yang teh minyak pati yang dihasilkan, pokok teh minyak pati terdapat dalam beberapa produk penjagaan diri. Ini termasuk losyen, syampu, sabun, antiseptik dan deodoran. Terdapat banyak sebab mengapa pokok teh minyak pati adalah bahan tambahan yang popular untuk produk-produk ini.

Teh minyak pati dan minyak teh organik sering dijumpai dalam produk penjagaan diri kerana ia adalah semula jadi yang berlaku antiseptik. Ini boleh membantu dengan sengatan serangga, terbakar, luka dan jangkitan kulit. Ia boleh digunakan untuk menghilangkan kutu serta kaki dan ketuat makan air. Ia juga boleh membantu tubuh melawan bakteria, kulat dan virus, dan mungkin membawa kepada berpeluh.

Organik minyak teh juga popular dalam aromaterapi yang menggunakan tumbuhan minyak pati untuk meningkatkan badan dan minda. Pokok teh minyak pati telah digambarkan sebagai mempunyai wangian lagi sedikit perubatan yang hangat dan segar. Peresap aromaterapi membolehkan anda untuk menggunakan organik teh minyak pokok supaya bau yang unik mengisi sebuah bilik. Peresap datang dalam kedua-dua saiz yang besar dan kecil, dan semua memerlukan sumber haba untuk memanaskan minyak pati untuk melepaskan wangiannya. Peresap kecil disediakan untuk dipakai di leher, bergantung kepada haba badan untuk memanaskan minyak teh organik. Automobile peresap adalah cukup kecil untuk menggantung dari cermin pandangan belakang atau plug terus ke dalam rokok kenderaan ringan. Peresap lilin menggunakan lilin dinyalakan di bawah lembangan cetek yang memegang minyak pati pokok teh. Peresap elektrik dengan peminat terbina dalam berguna untuk menyebarkan aroma organik teh minyak pokok di seluruh bilik.

Minyak pati tertentu juga dikelaskan organik. Ini bermakna bahawa pokok-pokok telah ditanam dalam apa-apa cara yang mereka digunakan tanpa baja kimia sintetik atau racun perosak pada bila-bila kitaran pertumbuhan mereka. Ia juga bermakna bahawa harta itu di mana tumbuh-tumbuhan tumbuh terpaksa fertilizer- sintetik dan bebas racun perosak untuk tempoh masa sebelum pertumbuhan tumbuhan organik. Akhir sekali, penanam terpaksa menyimpan rekod yang terperinci tentang bagaimana tumbuh-tumbuhan telah berkembang dan bersedia untuk menjalani pemeriksaan di tapak. Di Amerika Syarikat, Amerika Syarikat Jabatan Pertanian dan Program Organik Kebangsaan menyatakan kaedah-kaedah bagi pematuhan untuk pensijilan organik; agensi-agensi yang diberi kuasa kemudian mengesahkan produk, termasuk teh organik minyak pokok, yang memenuhi piawaian tersebut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar