Penyembuhan IBS - Bagaimana untuk Penyembuhan IBS Naturally

Penyembuhan IBS - Bagaimana untuk Penyembuhan IBS Naturally

Sindrom Usus Mudah Rengsa mempengaruhi berjuta-juta orang di seluruh dunia. Mengapa orang lain mempunyai dan yang lain tidak? Ia adalah kerana cara proses penghadaman dan usus mereka bekerja. Kehadiran gejala IBS menunjukkan ada masalah dengan kesihatan penghadaman mereka. Nasib baik, artikel ini membincangkan bagaimana untuk menyembuhkan IBS secara semula jadi dan anda akan belajar bagaimana.

Gejala termasuk cirit-birit, sembelit, gas, kembung, masalah lemah kawalan kencing dan kembung perut. Tidak ada ubat yang tetap kepadanya semata-mata, kerana cara untuk menyembuhkan ia benar-benar adalah dengan melegakan gejala, yang boleh dikawal dengan ubat-ubatan. Ubat-ubatan bukan satu-satunya cara untuk mengawal gejala-gejala ini, namun. Simptomnya boleh dikawal dengan menggunakan cara alternatif dan langkah-langkah praktikal yang boleh diamalkan setiap hari.

Anda boleh menyembuhkan gejala IBS dengan ubat semula jadi - diet, penyembuhan mental dan urut kolon, antara lain.
Mari kita membincangkannya dengan terperinci di bawah.

1. Ada rancangan diet yang betul untuk pesakit IBS

Seperti disebutkan di atas, gangguan kesihatan ini adalah berkaitan dengan fungsi saluran pencernaan. Jika anda mempunyai IBS, ia bermakna, ada masalah dengan kesihatan pencernaan anda. Oleh itu, terdapat makanan tertentu yang anda tidak boleh makan atau lain saluran pencernaan anda akan mengalami overworking dan kesakitan. Sebagai contoh, kita semua tahu bahawa lemak adalah perangsang yang paling teruk penghadaman. Maknanya, makan terlalu banyak lemak akan membuat sistem kerja pencernaan anda terlalu lama dan boleh menyebabkan sakit untuk anda pada akhirnya, itulah sebabnya anda tidak boleh makan makanan berlemak untuk mengelakkan gejala IBS merosot. Juga, elakkan minuman beralkohol dan kafein.

Jadi, sebagai preskripsi, makan yang kaya dengan serat makanan sehari-hari untuk menyembuhkan gejala IBS. Menambah mereka secara beransur-ansur dalam jumlah yang sedikit sehingga anda digunakan untuk makan mereka. Fiber boleh mengurangkan kesakitan membuang air besar dan membantu ia menjadi biasa. Bijirin penuh juga perlu dalam makanan anda kerana mereka tidak berbahaya kepada gejala-gejala kesihatan dan kaya dengan serat juga.

2. penyembuhan Mental

Pesakit sering dinasihatkan untuk tidak hanya melihat diet mereka atau untuk ubat-ubatan untuk melegakan kesakitan mereka. Sebenarnya, tekanan adalah berkaitan dengan IBS, kerana banyak pesakit melaporkan mereka mengalami kesakitan yang teramat sangat apabila mereka berfikir terlalu banyak tentang masalah mereka, atau hanya di bawah api.

Oleh itu, anda perlu belajar untuk mengawal emosi anda dan menguruskan diri sendiri dengan menjalani terapi yang menggunakan keluaran somato-emosi. Ini termasuk craniosacral, reiki, akupunktur dan lain-lain jenis latihan penyembuhan tenaga.

3. urut Colonic

Untuk urut kolon, adakah bila-bila masa ini, tetapi sebaik-baiknya anda perlu melakukan ini apabila anda berada di dalam tandas, atau apabila anda berbaring dan membengkokkan lutut anda. Buat genggaman dengan tangan kanan anda dan urut perlahan-lahan kolon anda dengan mewujudkan bulat, menggali gerakan menggunakan buku jari anda.

Mula mengurut di kuadran kanan bawah abdomen anda dan terus dengan sebelah kanan tulang rusuk anda. Melakukan perkara yang sama dengan kuadran sebelah kiri abdomen anda, mengurut pangkal paha anda atau tulang kemaluan.

Matlamat senaman mudah ini adalah untuk mendorong air besar seseorang. Bagi bayi, ia membantu dalam melegakan sakit perut kerana ia membantu memaksa keluar gas dan najis. Kuasa lembut mesti digunakan ke atas bayi apabila melakukan latihan ini.

Anda boleh menyembuhkan gejala IBS dengan rawatan dikaji semula di sini. Tetapi anda perlu tahu bahawa tidak ada ubat yang tetap bagi keadaan ini. Rawatan ini berfungsi reda gejala.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar