Gout Rawatan Alternatif Atau NSAIDS? Memilih Rawatan Right

Gout Rawatan Alternatif Atau NSAIDS? Memilih Rawatan Right

Rawatan alternatif gout telah menjadi satu topik popular dalam masyarakat gout sejak kebelakangan ini. Oleh kerana tidak ada ubat perubatan yang ditubuhkan bagi gout, banyak pesakit yang beralih kepada ubat kesihatan semula jadi dan bukannya biasa diberikan ini NSAID.

Walau bagaimanapun, ramai orang masih ragu-ragu mengenai rawatan alternatif dan kesahihan mereka. Jika anda adalah seseorang yang akan menganggap diri mereka 'ragu-ragu', anda mungkin ingin mencuba untuk diri sendiri rawatan yang paling pesat berkembang untuk gout ... gout rawatan alternatif.

Pada akhir artikel ini, anda akan memahami mengapa ribuan merawat diri mereka secara semula jadi dan mengapa penyelidikan mengisyaratkan pada ini penawar gout masa depan.

Mengapa ini NSAID TIDAK akan membantu anda?

Rawatan perubatan biasa bagi gout secara tradisinya NSAID'S atau nonsteroidal ubat anti-radang. Sesetengah doktor juga akan menetapkan colchicines, ubat kortikosteroid, dan hormon adrenocorticotropic (ACTH). Ubat-ubatan ini digunakan untuk melegakan kesakitan dan bengkak yang dikaitkan dengan gout.

Malangnya, ini NSAID berbuat apa-apa untuk merawat penyakit artritis ini. Oleh kerana gout disebabkan oleh ketidakupayaan badan untuk mengepam asid urik, ia tidak menghairankan bahawa ubat penahan sakit mahal tidak merawat gout. NSAID hanya menggunakannya untuk merawat kesakitan dan bengkak.

Lebih malangnya, ramai pesakit akan menggunakan ubat penahan sakit begitu banyak bahawa mereka akan terus menggunakan sendi yang terjejas. Memakai berterusan bersama dan air mata akhirnya akan membawa kepada bersama secara kekal cacat dari masa ke masa. Ini adalah kesan sampingan yang biasa di kalangan pesakit yang menggunakan ini NSAID berulang kali.

Tetapi ada pilihan yang lebih baik.

PERCUMA Rawatan Gout Alternatif

Walaupun tidak ada pil tunggal untuk menyembuhkan gout, anda boleh menyembuhkan gout dengan gaya hidup yang lebih sihat, diet yang betul, dan beberapa cara mudah. Berikut adalah beberapa rawatan alternatif yang telah membantu beberapa pelanggan saya.

1. Anda harus bermula dengan perlahan-lahan menjalankan sendi untuk mengelakkan kekejangan dan menguatkan otot-otot sekitar sendi. Kerja lebih masa, badan anda akan membantu anda mengepam kristal asid urik yang menyebabkan kesakitan tetapi ia adalah penting untuk menjalankan di dalam masa yang sama.

2. Air minuman adalah amat penting kerana ia membantu dalam curahan asid urik dan purin yang menyebabkan kesakitan. Anda harus cuba untuk minum kira-kira 2 cawan air bagi setiap 2 jam anda terjaga.

3. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, borang ini menyakitkan artritis adalah disebabkan oleh 'purin' yang dalam banyak makanan yang kita makan. Purin ditukar kepada asid urik yang badan yang sihat akan mengepam. Jika anda mengelakkan makanan yang kaya dengan purin, anda mempunyai peluang yang lebih baik untuk mencegah dan menyembuhkan penyakit ini. Anda harus mengelak daripada makanan seperti ayam, kekacang, makanan laut, kerang, dan daging merah. Cuba elakkan makanan berasaskan haiwan sehingga simptom hilang.

4. Vitamin terapi telah menjadi ubat semulajadi popular untuk penyakit ini. Anda boleh menambah sehingga 3000 mg vitamin C setiap hari atau mendapat banyak dengan makan buah-buahan dan sayur-sayuran tertentu.

5. Makan buah-buahan dan sayur-sayuran juga penting. Buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi vitamin C tetapi juga mengandungi serat larut air yang amat penting untuk mengepam asid urik dan kristal. Oren telah menjadi pilihan yang sangat popular.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar